Pani Magdalena Kuca – Prezes Zarządu oraz Pan Krzysztof Sternik – Wiceprezes Zarządu odebrali z rąk Przewodniczącego Sejmiku WL Jerzego Szwaja, Członka Zarządu Zdzisława Szweda oraz Dyrektor Departamentu Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich Ewy Szałachwiej w dniu 25.04.2023 r. umowę o przyznanie pomocy finansowej dla Gminnego Przedsiębiorstwa Komunalnego Mełgiew Sp. z o. o. na realizację operacji typu „Gospodarka wodno-ściekowa”.
Fundusz zakłada wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” w ramach „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich” objętego PROW na lata 2014-2020.
Planowana do realizacji przed Spółkę operacja nosi nazwę: „Budowa sieci wodociągowej w Dominowie i Żurawnikach (etap II, III, VI, rozbudowa etapu IV) oraz oczyszczalni ścieków
Przyznana pomoc stanowi kwotę w wysokości 484 704,00 zł.
Celem operacji jest zwiększenie dostępu mieszkańców gminy Mełgiew do infrastruktury wodno-kanalizacyjnej oraz poprawa infrastruktury zaopatrzenia w wodę i odprowadzania nieczystości, poprzez budowę wodociągu w miejscowości Dominów i Żurawniki oraz budowę przydomowej oczyszczalni ścieków na potrzeby dla budynku użyteczności publicznej w miejscowości Janówek.
W efekcie zrealizowanej inwestycji nastąpi zwiększenie dostępu do infrastruktury wodociągowej
na terenie gminy Mełgiew, co wpłynie na wzrost atrakcyjności terenów wiejskich, zarówno pod kątem osadnictwa, jak i rozwoju działalności rolniczej i pozarolniczej.
Pragniemy podziękować Pani Wójt Gminy Mełgiew Magdalenie Wójcik za okazane wsparcie związane z przygotowaniem wniosku.